Monday, August 1, 2011

Kepada Perempuan Cantik, Kurang Cantik

HeyLowwww #Hello#


Selamat menanti kedengaran azan berkumandang for boys and girls sekalian 
#Budget ramai followers#


Lol. baru je lepas balik dari bazaar Ramadhan versi UiTM Puncak Alam dengan Miza Munira and Zaty. Suddenly teringat suasana bazaar kat samura, jalan jalan dengan budak budak ni , walaupun cuma ada 3 or 4 gerai jeh kat sana. Tapi sumpah rindu gila. Lol.


Okay back to the topic. What topic ? PEREMPUAN. Okay petang ni suddenly nak cerita pasal perempuan. Bukan cerita bukan bukan , bukan 18sx but tentang perangai perempuan. Kenapa dengan perangai perempuan ? Ahahh! Tak semua perangai perempuan tu lelaki suka, tak semua perempuan cantik kalau perangai macam sampah lelaki akan suka, and ada jugak perempuan tak lawa mana pon tapi perangai dia cantik lelaki suka. Sebab tu don't judge the book by its cover. Ingat!


Okay, ade beberapa jenis perempuan dan perangai diorang yang aku nak cerita kat sini. mostly aku nak cerita tentang perangai perempuan yang aku terperasan lah. For your information aku bukan nak mengutuk, aku nak mengulas perangai perangai yang aku nampak setiap hari kat cafe atau lif atau mana mana and aku rasa meluat. Sumpah meluat. Setiap hari aku terpaksa hadapi and bersabar. Aku dah nekad dan tekad untuk bersabar sebab tk nak kejadian masa aku form5 berulang kembali. Come on Zaien ! kau dah masuk universiti dah sekarang. Don't act like kebudak budakan anymore. Biarlah diorang nak buat apa pon. 
Cuba engkau orang compare this.


1.Cantik Tetapi Tak Cantik (bertudung)


Faham tak apa yang aku maksud kan cantik tapi tak cantik ? hehe. Okay, kebiasaan nya lelaki ni*tak semua lelaki* memang cepat dan tangkas melihat gadis gadis yang cantik di luar sana. Sebab apa ? sebab diorang cantik lah kot. Aku taktau kenapa, sebab tak semua lelaki nak pandang perempuan cantik.#habis perempuan kurang cantik siapa nak pandang?# Okay. Tak kisah siapa nak pandang. Kalian semua perasan tak ? Sometimes, perempuan yang cantik ni kan, memang cantik, ada yang bertudung , ada yang tak bertudung. Dua dua cantik, sedap je mata memandang. kan kan ? 


Ini yang aku nak cerita ni, satu, perempuan cantik tapi tak cantik . Memang lah cantik bila dia dah bertudung, sopan lah konon kan, tapi ada je silap nya. Bertudung dan cantik, tapi perangai boleh letak dalam tong sampah. Muka market boleh jual, tapi perangai tergedik sana tergedik sini, tudung dah singkat pastu menchestchest pulak bila berjalan. Apa yang korang nak tunjuk kat lelaki ? Tak tau dosa ke ? Dah buruk kat situ, lagi satu perangai nya ialah apabila seorang perempuan yang macam ni, sangat tak sopan, berlagak and bajet hebat, try nak condemn budak lelaki. Dia nak tunjuk yang dia tak takut dengan lelaki. Eh, nak tanya lah perempuan, korang memang tak takut ke dengan certain lelaki yang agak physcho and boleh membahayakan diri korang ? Untuk pengetahuan engkau orang, tak perlu nak tunjuk berani sangat, silap silap kalau lelaki dah tunjuk belang, jangan salah kan lelaki bila dara kau hilang.#astaghfirullah#


2. Cantik Lagi Cantik ( Tak bertudung )


Malas nak cerita panjang pasal perempuan kat atas, kalau nak dicompare kan dengan perempuan yang lagi seorang ni which is cantik tapi cantik tapi tak bertudung. Dia cantik, silap cuma tak bertudung jeh. Akan tetapi, perangai dia ni boleh kita angkat tinggi tinggi sebab tak sama macam perempuan kat atas. Walaupun tak bertudung, tapi dia jalan tak mendada, sopan and tak cuba untuk tunjuk berani dia. See ? Walaupun perempuan macam ni tak bertudung, tetapi lebih sopan dari perempuan yang bertudung tadi. Silap nya kenapa perempuan ni tak pakai tudung ? Itu biar dia sendiri lah yang jawab kan, sebab dia ada hak nak pakai atau pun tak. Cuma, pandai pandai lah fikir sendiri pasal dosa and pahala. Aku cuma nak bercerita je.


3. Kurang Cantik Lagi Tak Cantik.


Ini lagi satu perempuan. Tak payah nak cerita lah pakai tudung ke tak. Tak penting, sebab still tak cantik di mata lelaki. Kepada perempuan yang begini di luar sana, okay, engkau orang cantik sebenar nya, cuma kurang sikit jeh. Aku cakap macam ni, tapi aku sendiri tak handsome mana pon, so sorry okay. Ehem. Macam gini lah, kalau engkau orang dah memang kurang cantik, apa salah nya engkau orang cuba untuk cantik kan sikit perangai engkau orang. Tak boleh ke ? Aku ada jumpa perempuan macam ni, who are so so annoying. Memang annoying gila sampai aku tengok sendiri dah tak tahan. Kalau boleh nak tanam, dah lama aku tanam hidup hidup. Takde lah, perangai annoying macam tu jangan lah nak buat depan depan aku. Ada yang kena pelempang nanti. lol. Every words and perlakuan dia kalau orang tengok memang tak suka. Apa salah nya cantik kan sikit perangai tu. boleh tak ? Itu je. Tak nak ulas panjang pasal perempuan ni, makin sakit hati aku type.


4. Kurang Cantik Dan Cantik.


Ada yang tutup aurat ada yang tak. Tapi aku nak cakap pasal yang tutup aurat je lah. Perempuan macam ni kira bagus lah. Sesuai dengan calon calon isteri bagi lelaki bujang terlarat di luar sana. Perempuan macam ni lelaki akan pandang manis je, so sweet. Sopan and what not. Bagus perempuan perempuan macam ni sebab tak seperti perempuan number 1 dan 3. And untuk pengetahuan engkau orang lelaki, perempuan macam ni bagus sebab dosa dia kurang sikit dari nombor nombor tadi. Aku rasa lah, sebab dia tak mendedah kan aurat dia dikhalayak ramai, and lelaki lelaki buaya bernafsu kuda tak pandang perempuan macam. Sepanjang yang aku dengar and tahu lah. Alhamdulillah untuk perempuan macam ni.


5. Cantik Dan Teramat Cantik.


Haihhh. mengeluh lah aku jawab nya. Ini perempuan terakhir yang aku nak cerita. Perempuan perempuan macam ni memang susah kita nak jumpa. Bukan senang nak cari yang perfect tau. Tapi kalau terjumpa yang macam ni, confirm tak nak lari dah sebab ini yang terbaik. Aku suggest kan perempuan kat luar sana, better jadi macam ni, sebab daripada apa yang orang cakap, lelaki*tak semua lelaki* kalau dah puas dengan perempuan perempuan kat luar, last last dia orang akan cari perempuan yang terakhir macam ni. Habis tu, engkau orang perempuan yang lain ? Siapa yang nak ? Haaa. Kan dah payah kan. Bukan takde orang yang nak, tapi nanti payah lah sikit.


Akhir kata, buat wanita wanita di luar sana, aku nak memohon maaf sekiranya apa yang aku cakap ni mengecilkan hati engkau orang. Sorry okay. Assalamualaikum.


Just me :